O intrebare extrem de frecventa este aceea de ce barbatii slabesc mult mai repede decat femeile.
Una din variile explicatii ar fi acelea ca muschii abdominali ai femeii sunt cei mai slabi muschi din corpul acesteia. De aceea pentru ca o femei sa aiba abdomenul atat de mult visat trebuie sa depuna de cele mai multe ori eforturi considerabile pentru ca acest lucru sa se indeplineasca.
Bunul simt si logica iti spun ca slabitul tine mai mult de vointa decat de sport si regimuri. Insa nu toti avem forta psihica de a ne abtine de la o gogoasa, dupa o zi obositoare.
Adevarul este ca vointa este ca un muschi: slabeste cu fiecare zi in care nu o folosesti. Si ceea ce trebuie sa tii minte cand faci un efort de vointa este ca trebuie sa ai mare grija la raportul de calorii consumate si cele arse prin exercitii.Cele mai bune exercitii pentru un abdomen plat sunt cele cardiovasculare (alergatul, inotul, mersul pe bicicleta, exercitiile de aerobic): acestea ard caloriile in exces, pentru ca necesita multa energie. Corpul consuma grasimea de pe abdomen, iar acesta ajunge, in timp, sa fie suplu si frumos.
Daca intotdeauna incepem cu elementele de baza ale exercitiilor, care sunt totusi destul de usoare, avem cu siguranta sansa sa obosim, mai ales in primele zile de exercitii, astfel ca in mod sigur vom avea tendita sa renuntam, spunandu-ti ca nu poti si altele.
Cand nu crezi in tine nu ai mari sanse sa treci la nivelul urmator. Multor femei le lipseste increderea in sine pentru a trece la nivelul urmator. Este insa esential sa maresti efortul depus, pentru a avea rezultate maxime.
Nu exagera! Daca ti se pare ca nu ai rezultate destul de bune, nu e cazul sa faci exercitii pana la epuizare, nu iti vei atinge astfel scopul. Creste intensitatea si durata exercitiilor gradat, ca sa nu obosesti rapid.
Abdomenele nu te ajuta daca te rezumi doar la atat. Pentru un abdomen plat, sunt recomandate exercitiile cardio si reducerea consumului de calorii.
Prea mult strica! Sesiunile prea dese si lungi de exercitii la sala nu te ajuta daca vrei sa slabesti. Cel mai bine este sa apelezi la un antrenor si la un nutritionist si sa ai un plan pe care sa il respecti.
Un alt sfat este acela sa nu te bazezi pe ce spune cantarul, s-ar putea sa te tradeze: greutatea depinde si de momentul in care te masori, de retentia de apa sau altele. In plus, nu te motivezi.
Te-ai intrebat vreodata de ce nu slabesti, cu toate ca faci in fiecare zi cate o jumatate de ora de sport sau mai mult? Poate prajiturile pe care le mananci dupa sesiunea de fitness ti-ar putea raspunde la intrebare.
Asta pentru ca organismul este “construit” in asa fel incat sa inlocuiasca toate caloriile pierdute in urma exercitiilor.
Un studiul efectuat arata ca dupa sase luni de exercitii fizice neinsotite de o schimbare a regimului alimentar, femeile participante care au mers la sala nu au slabit cu mult fata de femeile care nu au miscat niciun deget.
E vorba despre legea compensatiei, arata specialistii: atunci cand faci sport, ai tendinta sa mananci mai mult pentru a inlocui caloriile, sau sa faci mai putina miscare cand ajungi acasa.
Concluzia: in loc sa mananci prajituri dupa ce mergi la sala, mai bine stai pe canapea si tricotezi, rezultatul o sa fie cam acelasi.
De aceea, exercitiile pentru un abdomen plat sunt esentiale. Studiile au aratat ca exista o legatura stransa intre sanatatea inimii si masura taliei, care trebuie sa fie potrivita. Incearca unele exercitii simple, diferite de clasicele abdoneme, care uneori duc la dureri de spate si ale coloanei.
1. Incepe cu intinderi simple, care tonifica muschii: cu picioarele departate, ridica bratele deasupra capului si impreuneaza mainile, meninand umerii in pozitie normala. Se coboara partea de sus a corpului spre stanga, in asa fel incat bratele sa fie paralele cu podeaua. Se revine apoi in pozitia initiala, se repeta exercitiul de mai multe ori.
2. Cele mai eficiente exercitii pentru abdomen, realizate fara ajutorul aparatelor, sunt cele in care muschii sunt folositi pentru sustinerea greutatii corpului.
Unul din cele mai simple este cel in care stai intins pe spate cu picioarele apropiate si le ridici, mentinand genunchii drepti pana cand picioarele ajung in pozitie verticala, paoi le cobori usor. Se repeta exercitiul de 12 pana la 16 ori. …