Cum sarbatorile de iarna sunt din ce in ce mai aproape, atat doamnele si domnisoarele, cat si domnii duc adevarate lupte in ceea ce priveste pierderea kilogramelor nedorite, astfel ca atat in perioada sarbatorilor cat si in noaptea trecerii dintre ani, sa arate excelent.

Dar cum bine se stie, in urma unui lung post, oricat de cumpatati am fi, se mai intampla sa mancam ceva cu o pofta atat de mare, incat sa existe diverse consecinte.

Tocmai pentru a intampina astfel de neplaceri, am decis sa va oferim cateva din cele mai utile sfaturi pentru a trece cu usurinta peste perioada sarbatorilor.

Unul dintre primele sfaturi este acela ca de exemplu, daca sunteti invitati la o petrecere, este recomandat ca inainte sa iesiti din casa, sa mancati ceva usor, dar cu un continut bogat de proteine, precum iaurt, branza de vaci, o salata de pui sau de ton. In felul acesta, nu vei fi siguri ca nu veti da iama in primele alimente atat de ispititoare si cu atat de multe calorii, care vor fi servite la petrecere. Este indicat sa va limitati la a consuma ceva usor, precum creveti, cruditati sau preparate din carne de pui si a se evita, pe cat posibil, mancarurile care contin sos, astfel veti evita acumularea a mii de calorii.

Apoi un alt sfat este acela de a consuma cat mai multa apa plata, imbunatatita cu putina zeama de lamaie, astfel ca produsele consumate cu atata pofta sa se digere cat mai bine. Este indicat a se evita consumul de alcool, dar cum vom fi in perioada sarbatorilor, consumul acestora este inevitabil, este de preferabil ca in zi sa se consume minimum 2 litri de apa.

Un alt sfat este acela de a include legume in meniul tau. Chiar daca vei fi singura persoana care v-a servi si o garnitura de legume fierte, ceilalti oaspeti probabil se vor servi si ei din platoul de legume fierte, astfel ca acestea vor detine doua beneficii. Printre cele mai indicate legume ar fi conopida sau broccoli, dar de asemenea, este recomandabila si fasolea verde, deoarece acestea sunt bogate in calorii si, in afara de aceasta, contribuie la inducerea starii de satietate – asa incat vei manca mai putin.

Daca intr-una din zile vi-i s-a intamplat sa mancati mai mult, din varii motive, nu disperati crezand ca tot efortul vostru de peste an s-a dus. Solutia la aceasta problema ca incepand din ziua urmatoare sa va reluati regimul de alimentatie pe care il aveati inainte, si de asemenea sa faceti si putine exercitii fizice acasa, pentru a va mentine silueta in forma ei cea mai buna.

Asadar, se poate spune ca perioada sarbatorilor nu difera de celelalte zile ale anului, in ceea ce priveste alimentatia,  insa trebuie sa fim mai precauti, deoarece sarbatorile vin dupa un post destul de lung, in care multi dintre noi am postit. Tot ce trebuie sa facem este sa avem grija la cantitatea de mancaruri consumate si mai ales la produsele consumate.