Secretul unui corp sanatos este simplu si actual, nu foarte dificil fiind in acelasi timp impanzit de o doza de disciplina zilnica. Si un lucru important e acela ca nu costa!!! Exista 5 domenii de activitate asupra carora trebuie sa ne concentram, pentru a ne mentine silueta, sanatatea, flexibilitatea si imunitatea. Am sa pun in lumina prin acest articol cele 5 domenii de miscare care include  munca saptamanala si o dieta pe care o pute-ti incepe din acest moment.
1. Exercitiul Aerobic: Plimbarea este una din cele mai des folosite metode pentru a face miscare zilnica si pentru a te mentine in forma. Un astfel de exercitiu trebuie sa inceapa cu o incalzire usoara si scurta, de 3-4 minute dupa care sa incepi o alergare in viteza de aproximativ 4 minute. Pentru cei ce prefera jogging-ul este de preferat sa il practice tot pentru cateva minute, in asa fel incat sa evite durerile de genunchi. Este bine de stiut ca plimbatul pe jos, pe o perioada mai lunga, este la fel de bun ca o alergare scurta si intensa. Singurul lucru de care te vei folosi mereu vor fi adidasii tai, extrem de benefici pentru coloana si intreaga musculatura,este de preferat sa alegi adidasi cu talpa inalta, dinamica.

2. Flexibilitatea:  O importanta nota a varstei este marcata de nivelul de flexibilitate. Yoga este un mod excelent pentru a ne mentine corpul flexibil. Daca nu ai timp pentru o intreaga sedinta de Yoga, incearca sa iti faci timp 5 minute pentru cateva intinderi sau cateva exercitii de aerobic.

3.Balansarea: alaturi de flexibilitate e ceva care se pierde cu timpul. Practica acasa in fiecare zi, alaturi de exercitiile de Yoga, si modeleaza-ti corpul sanatos. Iata cateva miscari benefice, pentru corpul nostru si pentru o stare de bine:
– apuca un picior si intinde-l in spate iar pe celalalt tine-l drept,  paralel cu corpul tau. Vei simti o tensiune musculara pentru cateva secunde care iti v-a dezmorti muschii, si astfel iti vei putea tine echilibrul. Este foarte important sa-ti mentii privirea intr-un punct fix, pentru o relaxare continua. Fa acest exercitiu timp de 40-60 de secunde, cu fiecare picior.

4. Puterea corpului: Multi dintre noi alegem o sala de sport pentru a ne elibera de stres, de tensiunea zilnica si pentru a ne ne “lucra” corpul si astfel a dobandi in timp, o putere fizica a corpului. Exercitiile pentru musculatura sunt cele mai practicate inca din Antichitate, pentru beneficiile aduse mintii si organismului. Aceste exercitii tonifica si maresc forta fizica si capacitatea de rezistenta. Iata cateva exercitii Tibetane denumite “Cele Cinci Tibetane”:
-In picioare, cu bratele deschise si intinse lateral. Degetele sunt unite, palmele intinse si indreptate in jos. Tinand bratele in aceasta pozitie,invartiti-va in jurul vostru in sens orar (daca va vine spontan, intoarceti capul spre dreapta, acesta e sensul in care trebuie sa va rotiti). Repetati miscarea de 21 de ori fara intrerupere. Respirati profund inspirand pe nas. Expirati pe gura formand litera “O” cu buzele.
-Culcati-va pe spate pe o rogojina sau pe un covoras. Picioarele sunt complet intinse, gleznele sunt indoite si se ating. Intindeti bratele pe langa corp cu palmele intinse pe pamant. Inspirati pe nas, ridicati picioarele, formand cu trunchiul un unghi de aproape 90°, si ridicati capul impingand barbia spre piept . Miscarea trebuie sa fie lenta, varful picioarelor este indreptat spre cer iar spatele trebuie sa fie bine intins pe pamant.
-Ingenunchiati, cu picioarele usor departate si cu varful picioarelor sprijinit de pamant. Mainile sunt in spatele coapselor, sub fese, coloana vertebrala e dreapta si barbia este impinsa catre piept. Inspirati pe nas si arcuiti in spate spinarea. Impingeti capul in spate cat puteti . Mainile va vor sustine in timp ce va ve-ti intinde catre spate. Expirati pe nas sau pe gura in timp ce va intoarceti la pozitia de plecare. Repetati miscarea de 21 de ori in ritm vioi si regulat.
-Asezati-va cu spatele drept si cu picioarele intinse in fata. Asezati palmele pe teren in dreptul soldurilor. Pozitia mainilor este foarte importanta: trebuie sa fie exact alaturi de sold. Impingeti barbia inspre piept .Inspirand pe nas, ridicati soldurile indoind genunchii, asezand labele picioarelor pe pamant si rasturnand capul pe spate .Ve-ti fi intr-o pozitie in care trunchiul este paralel cu pamantul, iar bratele si picioarele sunt perpendiculare. Expirati pe nas sau pe gura in timp ce reveniti la pozitia de plecare. Repetati exercitiul de 21 de ori.
-Incepe-ti acest exercitiu de jos, ridicandu-va in palme si in virful picioarelor. Atat bratele cat si picioarele sint usor departate. Impingeti capul in sus si inapoi .Tinand bratele si picioarele bine intinse, inspirati pe nas in timp ce ridicati fundul si impingeti barbia catre piept, corpul formand un triunghi perfect .Expirati pe nas sau pe gura intorcandu-va la pozitia de plecare. Corpul vostru ramane dezlipit de pamant pe toata durata exercitiului, cu exceptia mainilor si a varfurilor picioarelor. Bratele si picioarele nu trebuie indoite. Repetati miscarea de 21 de ori in ritm vioi si regulat. Cind ati terminat, ridicati-va, picioarele se tin unite si mainile pe sold .Faceti doua respiratii profunde, inspirand pe nas si expirand pe gura in forma de “O”.

5.Respiratia este elementul cel mai important in efectuarea exercitiilor fizice.Respiratia este un aspect fundamental al vietii umane! A respira este o actiune simpla si involuntara: incepem sa respiram la nastere si ne oprim in momentul mortii. Intre formele de nutritie, respiratia este cea principala. Cand respiram, introducem in corp un amestec de gaze, in special oxigen, fundamental pentru alimentarea celulelor noastre, inhaland , de asemeni, o energie special numita prana. Asa cum oxigenul hraneste celulele corpului, in acelasi fel prana hraneste sistemul energetic,substratul vital al corpului.

Emanuela Negura