dieta pentru bronz

Odata cu sezonul estival, pretentiile venite din partea sexului frumos nu se reduc numai la dietele pentru slabit sau exercitii de slabit, care odata combinate aduc rezultate impresionante. Un element extrem de important si foarte usor de urmat este cel legat de aspectul unui bronz natural si sanatos,  al pielii ciocolatii dupa care multe femei ravnesc. Desi expunerile solare intense la mare sau la munte, sau sedintele de solar indelungate sunt cele mai des folosite in acest proces, de multe ori rezultatele lor nu ne satisfac pe deplin. In loc sa folosim uleiul de masline unul dintre cele mai folosite, pentru expunerea la plaja sau creme pentru protectie solara, va propun sa urmam aceasta dieta pentru bronz si  sa ne hranim sanatos, pentru a obtine o culoare naturala de bronz.

Cum ne alimentam pentru un bronz natural?

Alimentele carotenoide favorizeaza bronzarea si totodata contin substante antioxidante. Carotenii sunt prezenti in plasma sangelui, ptotejand pielea si ochii. Cele mai bogate alimente in caroten sunt: caisele, morcovii, broccoli, rosiile, spanacul, grapefuitul rosu, ardeiul rosu, pepenele galben, dovleacul si coacazele. Acestea din urma consumate, intaresc rezistenta membranelor celulare ale pielii impotriva razelor UV.

Fructe si legume trebuie consumate intreaga vara, cel mai indicat crude, daca doriti sa va pastrati vitalitatea, sanatatea si frumusestea pielii in acelasi timp, pentru ca acestea sunt bogate in vitamine, minerale si oligominerale. Un suc proaspta de caise sau piersici este minunat pentru portia zilnica de energie, sau sa il folositi pentru a-l aplica pe zonele uscate ale pielii, lasand 10 minute sa actioneze. Acelasi efect miraculor il au si rosiile, calmand zonele iritate ale pielii sau expunerea excesiva la soare.

Suplimentele alimentare sunt recomandate sa fie folosite pe parcursul intregii veri, mai ales cele pe baza de caroten, zinc si seleniu, pentru ca ajuta pielea sa atinga maximul de rezistenta la expunerea solara, compensand totdata deficitele alimentare. Pentru ca protectia oferita de aceste suplimente alimentare sa fie intensa in momentul expunerii la soare este indicat sa le consumati inainte cu  cel putin trei saptamani. Suplimentele alimentare cu continut de vitamina B2 au rol cicatrizant, aparator, protector si antioxidant, iar vitamine E protejeaza impotriva radicalilor liberi.

Emanuela Negura