In sezonul rece organismul nostru are nevoie de mai multe calorii. Iata o dieta cu alimentele pe care este bine sa le consumi pentru a face fata gradelor mici din termometru. Stiai ca exista alimente care “tin de cald”? Nu te speria daca observi ca odata cu venirea frigului, pofta ta de mancare creste. Este o reactie normala a organismului, care incearca sa depoziteze un strat protector de grasime.

Consuma mai multe proteine! Eschimosilor nu le este frig pentru ca alimentatia lor traditionala este bogata in grasimi “bune” de tipul acizilor grasi esentiali Omega 3, care provin din peste. Noi ne multumim cu preparate din carne, care ar trebui consumate in cantitati rezonabile zilnic. Mancarurile bogate in proteine “tin de cald”. De aceea, iarna pofta de mancare creste si simtim nevoia sa mancam mai multa carne, pentru ca organismul¬†“cere”.

Nu uita de fructe si legume! Cartofii dulci, dovleacul, dovleceii si pastarnacul au un continut ridicat de vitamina A si C, care intaresc sistemul imunitar, adica scutul impotriva bolilor. Usturoiul trebuie consumat frecvent pentru ca are proprietati anitivirale si antifungice. Lintea, fasolea, mazarea si orezul sunt bogate in proteine, carbohidrati si fibre. Citricele, merele si bananele sunt o buna sursa de vitamine si se gasesc toata iarna.

Bea supe calde! Supele calde si picante sunt alimente de baza in sezonul rece. Ghimbirul, ardeiul iute si usturoiul trebuie sa nu lipseasca din preparate, pentru ca ajuta la circulatia sangelui, iar bauturile si alimentele calde ajuta la cresterea temperaturii corpului. Cand esti racit, evita sa consumi bauturi fierbinti pentru ca astfel vei usca mucoasa faringelui, producand arsuri, iar prin aceste leziuni pot intra bacterii in organism. Mananca lactate, mai ales iaurt, bacteriile bune din el lupta impotriva virozelor.